Release-informatie Skydoo 2.31
Op donderdag 22 december 2022 wordt Skydoo 2.31 in productie genomen. Skydoo en de Skydoo webapp zijn hierdoor niet bereikbaar vanaf woensdagavond 21 december vanaf 21.00 uur tot uiterlijk 22 december 2022 om 7.00 uur. Zodra de installatie is afgerond, worden Skydoo en de webapp weer beschikbaar gesteld en kun je b.v. weer documenten uploaden.
Vanwege een wijziging in de HDN-schema’s kunnen wij niet garanderen dat aanvragen die woensdagavond 21 december na 21:00 uur door Skydoo worden ontvangen nog worden verwerkt. Wij verzoeken u dan ook dingend om woensdag ruim voor die tijd geen aanvragen meer in te dienen!
In Skydoo 2.31 zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd
• Aanpassingen i.v.m. de nieuwe HDN22.1 -schema’s (per 22 december)
Skydoo 2.30
Op zaterdag 21 mei 2022 wordt Skydoo 2.30 in productie genomen. Skydoo en de Skydoo webapp zijn hierdoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 20 mei vanaf 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 23 mei om 7.00 uur. Zodra de installatie is afgerond, worden Skydoo en de webapp weer beschikbaar gesteld en kun je b.v. weer documenten uploaden.
Vanwege een wijziging in de HDN-schema’s kunnen wij niet garanderen dat aanvragen die vrijdagavond 20 mei na 21:00 uur door Skydoo worden ontvangen nog worden verwerkt. Wij verzoeken u dan ook dingend om vrijdag ruim voor die tijd geen aanvragen meer in te dienen!
In Skydoo 2.30 zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd
• Aanpassingen i.v.m. de nieuwe HDN22-schema’s (per 21 mei)
Aegon stopt vanaf 9 mei gefaseerd met Skydoo
Vanaf 9 mei stopt Aegon met Skydoo voor nieuwe hypotheekaanvragen. Van lopende aanvragen voor die datum kunt u op dit portaal nog de informatie inzien en stukken aanleveren. Voor aanvragen na 9 mei kunt u hiervoor terecht op het Aegon Intermediair Portaal (AIP).
Meer informatie in het nieuwsbericht van Aegon.
Skydoo 2.28.1
Op dinsdag 29 juni wordt Skydoo 2.28.1 in productie genomen. Skydoo en de Skydoo webapp zijn hierdoor niet bereikbaar op maandagavond 28 juni vanaf 21.00 uur tot uiterlijk dinsdagochtend 29 juni om 7.00 uur. Zodra de installatie is afgerond, worden Skydoo en de webapp weer beschikbaar gesteld en kun je b.v. weer documenten uploaden.
In Skydoo 2.28.1 is de volgende aanpassing doorgevoerd
• NHG: wijzigingen in de Voorwaarden en Normen voor een hypotheek met NHG vanaf 1 juli. Let op: deze wijzigingen worden binnen Skydoo pas van kracht op 1 juli, ondanks dat de installatiedatum van deze nieuwe versie al eerder is.
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Skydoo 2.28
Op zaterdag 29 mei wordt Skydoo 2.28 in productie genomen. Skydoo en de Skydoo webapp zijn hierdoor niet bereikbaar op vrijdagavond 28 mei vanaf 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 31 mei om 7.00 uur. Zodra de installatie is afgerond, worden Skydoo en de webapp weer beschikbaar gesteld en kun je b.v. weer documenten uploaden.
Vanwege een wijziging in de HDN-schema’s kunnen wij niet garanderen dat aanvragen die vrijdagavond 28 mei na 21:00 uur door Skydoo worden ontvangen nog worden verwerkt. Wij verzoeken u dan ook dingend om vrijdag ruim voor die tijd geen aanvragen meer in te dienen!
In Skydoo 2.28 zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd
• Aanpassingen i.v.m. de nieuwe HDN21-schema’s (per 29 mei)
• BSN: het verwerken van een document met een BSN is niet meer toegestaan. Hiertoe zijn de afgelopen releases al meerdere aanpassingen doorgevoerd met als gevolg dat documenten waarop een BSN wordt geconstateerd worden afgekeurd. Nieuw in deze versie is dat Skydoo deze afgekeurde documenten na 5 werkdagen automatisch verwijderd (in de nacht van de 5e werkdag). Voor tips over het maskeren van een BSN zie: Richtlijnen aanlevering documenten
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Skydoo 2.27
Op donderdag 17 december wordt Skydoo 2.27 in productie genomen.
Skydoo is hierdoor niet bereikbaar vanaf woensdagavond 16 december 21.00 uur tot uiterlijk donderdagochtend 17 december 7.00 uur.
Klik hier voor meer informatie.
Berichten die gedurende de installatie door Skydoo worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is.
De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload.
Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Release informatie Skydoo 2.26
Op woensdagavond 18 december wordt Skydoo 2.25 in productie genomen. Skydoo / de Skydoo webapp wordt hiertoe gefaseerd uitgeschakeld: Aegon: om 20:00 uur, de overige partijen: om 22:00 uur. Skydoo en de Skydoo webapp zijn vanaf deze tijden niet bereikbaar tot uiterlijk donderdagochtend 19 december 7.00 uur.
Let op!!! Vanwege de wijziging van HDN-schema's kan Skydoo niet garanderen dat berichten die woensdagavond na genoemde tijden worden ontvangen nog automatisch door Skydoo en/of de aangesloten geldverstrekkers worden verwerkt. Wij verzoeken u dan ook dringend om het HDN-berichtenverkeer voor die tijd te staken.
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Release informatie Skydoo 2.25
Op woensdagavond 18 december wordt Skydoo 2.25 in productie genomen. Skydoo / de Skydoo webapp wordt hiertoe gefaseerd uitgeschakeld: Aegon: om 20:00 uur, de overige partijen: om 22:00 uur. Skydoo en de Skydoo webapp zijn vanaf deze tijden niet bereikbaar tot uiterlijk donderdagochtend 19 december 7.00 uur.
Vanwege de wijziging van HDN-schema's kan Skydoo niet garanderen dat berichten die woensdagavond na genoemde tijden worden ontvangen nog automatisch door Skydoo en/of de aangesloten geldverstrekkers worden verwerkt. Wij verzoeken u dan ook dringend om het HDN-berichtenverkeer voor die tijd te staken.
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Release informatie Skydoo 2.24
In het weekend van 12 - 13 oktober wordt Skydoo 2.24 in productie genomen. Skydoo is hierdoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 11 oktober 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 14 oktober 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is.
De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload.
Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.24 is een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
• Enkele bugs zijn opgelost en foutmeldingen verbeterd;;
• De mogelijkheid om e-mails aan / uit te schakelen is verbeterd;
• De mogelijkheid om rules voor een maatschappij aan / uit te schakelen is verbeterd;
• Diverse verbeteringen inzake security, het proces en updates van gebruikte componenten.
Gebruikerstip
Als je enige tijd bent ingelogd op de webapp, maar geen activiteiten verricht dan wordt de verbinding
om beveiligingsredenen automatisch verbroken. Als het niet lukt de verbinding weer te herstellen
door de browserpagina te verversen, sluit dan de gehele browser en start deze opnieuw op,
eventueel in de inprivate-modus (afhankelijk van je browser kan dit ook ‘incognitovenster’ of ‘nieuw privévenster’ heten).
Release informatie Skydoo 2.23
In het weekend van 25 - 26 mei wordt Skydoo 2.23 in productie genomen. Skydoo is hierdoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 24 mei 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 27 mei 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is.
De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload.
Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.23 is een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
• HDN19 is doorgevoerd voor AX, DA, DX, OX en SX-berichten;
• NHG is aangepast aan de nieuwe mogelijkheden in HDN19;
• Diverse verbeteringen inzake security, het proces en updates van gebruikte componenten.
Gebruikerstip
Als je gebruik maakt van Skydoo is het belangrijk dat je het HDN certificaat en het browsercertificaat tijdig verlengt.
Maar let op: zodra je het HDN-certificaat hebt verlengd, dien je hiervan opnieuw een webcertificaat te maken èn dit importeren in je browser om toegang te houden tot de Skydoo webapp.
Zie hiervoor de handleiding op www.skydoo.nl.
NB: deze tip geldt alleen als op jouw kantoor meerdere personen gebruik maken van hetzelfde certificaat of je gebruikt maakt van een adviespakket in the cloud.
Als je HDN op je eigen PC/laptop hebt geïnstalleerd, dan zorgt de HDN-software ervoor dat het webcertificaat automatisch wordt verlengd.
Release informatie Skydoo 2.22
In het weekend van 1 t/m 4 maart wordt Skydoo 2.22 in productie genomen.
Skydoo is hierdoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren uiterlijk tot maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.22 is een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
(voor adviseurs èn acceptanten)
• Het ‘document analyse rapport’ is aangepast: de informatie van het taxatierapport is uitgebreid met een aantal gegevens.
• Diverse verbeteringen inzake security, het proces en updates van gebruikte componenten.
Binnenkort…
Om de veiligheid van het Skydoo-platform verder te verbeteren, wordt binnenkort ‘geofencing’ doorgevoerd: een extra barrière voor eventuele hack-pogingen uit bepaalde landen.
Na het doorvoeren van geofencing is het niet meer mogelijk om op de Skydoo webapp in te loggen buiten West-Europa.
Een gedetailleerd overzicht van landen van waaruit je nog wel gebruik kunt maken van de webapp, wordt voorafgaand aan de activatie gepubliceerd in de FAQ’s op de website www.skydoo.nl.
Release informatie Skydoo 2.21
In het weekend van 14 t/m 17 december wordt Skydoo 2.21 in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur;
de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.21 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- Verbetering van diverse email-teksten;
- Resultaten van de document-rules worden weer getoond indien een 2e versie van een document is verwerkt;
- Het ‘document analyse rapport’ is aangepast: de beoordelingsregels worden getoond boven de geanalyseerde gegevens zodat de acceptant deze direct zichtbaar heeft. Daarnaast is de volgorde van de documenten aangepast: deze zijn nu gegroepeerd per aanvrager en worden in de volgende volgorde per aanvrager getoond: werkgeversverklaring, ID en salarisstrook. Daarna worden de overige documenten getoond;
- Diverse verbeteringen inzake security, het proces en updates van gebruikte componenten.
Release informatie Skydoo 2.20
In het weekend van 14 t/m 17 september wordt Skydoo 2.20 in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur;
de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.20 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
(voor adviseurs èn acceptanten)
- Implementatie van de aangepaste HDN DA/DX schema’s (18.0.0). Let op: in deze nieuwe schema’s zijn veel documenten komen te vervallen. Deze documenten kunnen daardoor vanaf 15 september niet meer worden opgevraagd en/of ingediend. In bestaande dossiers krijgen deze documenten de waarde “08 Vervallen (zie toelichting)”. Indien de geldverstrekker behoefte heeft om de informatie toch te ontvangen, dan zal een gelijksoortig document worden opgevraagd.
- Toevoeging van een extra document dat geanalyseerd kan worden: “Mijn Pensioen Overzicht”. Dit document kan door de geldgever opgevraagd worden via code “029 Bewijsstukken pensioen”.
- Diverse verbeteringen inzake security, het proces en updates van gebruikte componenten.
(alleen voor acceptanten)
- Het DTA-rapport wordt vanaf deze versie alleen toegevoegd bij documenten die normaliter geanalyseerd worden en de status “06 Voorlopig Akkoord” mogen krijgen (en bij partijen waarbij de merge-functie geactiveerd is).
- Taxatierapport wordt niet meer opgevraagd bij Taxcon als deze in het DA-bericht op 04 Akkoord staat.
Release informatie Skydoo 2.19
In het weekend van 6 t/m 9 juli wordt Skydoo 2.19 in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur;
de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.19 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
(voor adviseurs èn acceptanten)
- Het aantal aanvragers dat is opgenomen in het aanvraagbericht is uitgebreid tot max. 9;
- De tekst en layout van een aantal emails is verbeterd;
- De NHG-toetsing is verbeterd op gebied van AOW en Pensioen;
- Diverse verbeteringen in het proces en updates van gebruikte componenten.
(alleen voor acceptanten)
- Financenter is uitgebreid met het label ASN.
Release informatie Skydoo 2.18
In het weekend van 25 t/m 28 mei wordt Skydoo 2.18 in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is.
De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.18 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- HDN: wijzigingen van de AX/OX-berichten (versie 18) zijn doorgevoerd.
- Reanimeren van een dossier: indien een dossier is geannuleerd (handmatige actie in webapp) dan kan deze weer worden gereanimeerd door een actie van de geldverstrekker.
- Diverse verbeteringen op gebied van AVG, security en errorhandling.
Wist je dat: Reanimeren geannuleerd dossier
Als een adviseur een dossier heeft geannuleerd en binnen een maand aangeeft dat hij toch verder wil gaan met dit dossier, het dossier kan worden 'gereanimeerd' door er een DA-bericht voor in te dienen. Dit geldt alleen voor de status 'Geannuleerd door intermediair' en niet voor de statussen 'Dossier beëindigd' of 'Akte gepasseerd', waarvoor eveneens geen HDN-berichten meer worden verwerkt in Skydoo.
Release informatie Skydoo 2.17
In het weekend van 9 t/m 12 maart wordt Skydoo 2.17 in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur. Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.17 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- Taxatierapporten: via het Taxcon proces worden nu ook taxatierapporten opgevraagd bij iValidatie. Dit als uitbreiding op het bestaande proces waarbij rapporten van NWWI werden opgevraagd; - NHG: verbeteringen doorgevoerd in het doorgeven van informatie rondom alimentatie;
- Communicatie: de tekst van emails aan intermediairs is verbeterd;
- HDN: aanpassingen in schema’s van Delta Lloyd, RegioBank en SNS zijn doorgevoerd;
- Diverse verbeteringen op gebied van security, errorhandling en retentieperiode doorgevoerd.
Aanpassing specifiek voor acceptanten
Overrulen (voor acceptanten): bij het overrulen van een aanvraag is het verplichte veld ‘naam behandelaar’ toegevoegd.
Release informatie Skydoo 2.16
In het weekend van 15 t/m 18 december wordt een nieuwe versie van Skydoo in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur. Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.16 zijn o.a. de volgende algemene aanpassingen doorgevoerd:
- NHG-toets: NHG normen 2018 en verbeteringen in o.a. de duur van de alimentatie, de belastingbox en pensioen doorgevoerd.
- Foutafhandeling: diverse aanpassingen, waaronder verbeteringen van foutteksten waardoor duidelijker is wat mis is gegaan en hoe dit hersteld moet worden.
- SX-berichten: wijzigingen in toegestane statussen is doorgevoerd als gevolg van HDN aanpassingen.
Aanpassingen specifiek voor acceptanten:
- Afwijzing en overrule: indien een afgewezen aanvraag door een acceptant wordt overruled, dan wordt de reden van overrule opgenomen in het vrije-tekstveld van de AX.
- Documenten: technische verbetering in de verwerking van documenten.
Release informatie Skydoo 2.15
De release van Skydoo 2.15 staat gepland in het weekend van 15 t/m 18 september. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur. In Skydoo 2.15 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- Inloggen: aan het inlogproces is een (eenmalige) stap toegevoegd voor medewerkers van de Volksbank. Zij kunnen daarmee inloggen met hun interne username en password. Indien je geen medewerker bent van de Volksbank, dan kies je voor “inloggen met HDN certificaat” en evt. voor de optie om deze inlogmethode te onthouden.
- Offertebericht: indien er meerdere onderdelen zijn opgenomen in een OX-bericht, dan worden de originele namen getoond.
- HDN: de nieuwe norm voor DA/DX-berichten (versie 17) is opgenomen.
- HDN: de maximale grootte van een DX-bericht is door HDN verlaagd en vastgesteld op 50MB. De maximale grootte van een document dat wordt geüpload en uiteindelijk in een DX-bericht wordt opgenomen, is daardoor vastgesteld op 35 MB.
- Documentenscherm: acceptanten hebben de beschikking gekregen over een nieuwe button waarmee de status van een document gezet kan worden op “03 Ontvangen”.
- HDN: diverse kleine wijzigingen zijn doorgevoerd in de AX-schema’s van BLG, NN, RegioBank en SNS.
Release informatie Skydoo 2.14
De release van Skydoo 2.14 staat gepland in het weekend van 14 t/m 17 juli. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
In Skydoo 2.14 is een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
- De verwerking van documenten is verbeterd. Denk aan het probleem met identieke leningnummers; het blijven steken van documenten op status ‘02 In behandeling’ en de afhandeling van fouten;
- Voor de geldverstrekkers is een optie toegevoegd waardoor medewerkers met hun ‘maatschappij ID’ kunnen inloggen op de webapplicatie (testfase) en worden de resultaten van externe toetsingen (zoals NHG en BKR) beschikbaar gesteld;
- Binnen de SNS Huisselectie is een nieuwe geldverstrekker toegevoegd;
- Enkele andere verbeteringen die zullen leiden tot een stabielere werking van Skydoo.
Release informatie Skydoo 2.13
De release van Skydoo 2.13 staat gepland van 19 t/m 22 mei 2017. Skydoo is daarom niet bereikbaar van vrijdagavond 19 mei 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 22 mei 7.00 uur.
Skydoo 2.13 staat voornamelijk in het teken van aanpassingen aan de nieuwe versie van HDN (17.0). Daarnaast wordt een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
- De Skydoo webapp functioneert nu ook onder Windows 10 en Internet Explorer 11 of Edge.
- Na het uploaden van een document via de Skydoo webapp wordt de originele bestandsnaam getoond, zodat je na uploaden kunt zien of je het juiste bestand hebt aangeklikt.
- Indien in de AX het mailadres van een service provider is opgenomen, worden mails vanuit Skydoo naar dit mailadres gestuurd in plaats van naar de adviseur.
- Diverse andere verbeteringen in functionaliteit van Skydoo en de Skydoo webapplicatie.
Release informatie Skydoo 2.12
De release van Skydoo 2.12 staat gepland van 10 maart t/m 13 maart 2017. Skydoo is daarom niet bereikbaar van vrijdagavond 10 maart 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 13 maart 7.00 uur. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden onder andere opgenomen in deze release:
- Documentenoverzicht: kleuren geven nu aan of een document goedgekeurd (groen) of afgekeurd (rood) is.
- NHG-toets: diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder de hoogte van de alimentatie.
- Filter op SX-berichten waardoor ontvangstbevestigingen vanuit de geldverstrekker niet meer worden doorgestuurd naar de adviseur.
- Emails: verbetering van de adresweergave indien het een buitenlands adres betreft.
- Voorbereidingen om bij BKR de EVA en VIS-toets uit te voeren.
- Diverse overige technische verbeteringen.
Skydoo tevredenheidsonderzoek onder adviseurs
Skydoo hecht veel waarde aan de ervaringen en feedback van haar gebruikers. Die ontvangen wij door nauw samen te werken met acceptanten en door iedere maand een bezoek te brengen aan een aantal adviseurs.
Daarnaast hebben wij onlangs een kleinschalige adviseursenquête afgenomen. Het onderzoek geeft inzicht over het gebruik, de ervaringen en de verbeterpunten van het platform. Onderwerpen die opgenomen zijn in het onderzoek zijn bijvoorbeeld het gebruik en het gebruiksgemak van het platform in het aanvraag en acceptatieproces, het gebruik van de Skydoo Webapp, ervaringen met de Skydoo Support Desk, de manier waarop men statusmeldingen en terugkoppelingen ontvangt en communicatie via nieuwsbrieven en tips.
De uitkomsten worden gebruikt als input voor het verbeteren en doorontwikkelen van de Skydoo dienstverlening. Het onderzoek loopt de komende maanden nog door, waardoor meer adviseurs benaderd zullen worden.